یادگیری

یادگیری و آموزش آسان

یادگیری

یادگیری و آموزش آسان

نحوه نوشتن اسکریپت ویدیویی متحرک

اولین خلاصه خود را تهیه کنید

پس از تکمیل مرحله شناسایی، تمام اطلاعاتی که جمع آوری کرده اید را در یک سند رسمی به نام خلاصه ترکیب کنید.

این خلاصه نه تنها به عنوان راهنمایی برای شما در نوشتن یک سند ویدیویی آموزشی عمل می کند، بلکه به عنوان سندی برای ارجاع های بعدی تیم یا فروشنده انیمیشن شما نیز عمل می کند.منبع


فضای کاری خود را بسازید

فضای کاری اسکریپت شما را راهنمایی می کند تا بفهمید چه نوع محتوایی را می توان متحرک کرد، بدانید چگونه محتوا را اولویت بندی کنید، و آن را در اسکریپت قرار دهید. فضای کاری بالا محبوب ترین فضای کاری است. این سبک به شما دید واضحی از نحوه ترکیب صدا و تصویر به طور همزمان ارائه می دهد. همچنین یک انتخاب عالی برای تخمین زمان ویدیو بدون پیچیده شدن چیزها است.


اولین پیش نویس اسکریپت را بنویسید

اسکریپت کلی را مشخص کنید

مانند هر نویسنده ای، قبل از نوشتن یک فیلمنامه آموزشی متحرک آموزشی طولانی و مفصل، باید طرح کلی خود را برنامه ریزی کنید. برخی از سوالاتی که باید در نظر بگیرید در زیر ذکر شده است:

چگونه محتوای خود را می سازید؟ جریان منطقی چیست؟

قصد دارید چند قسمت بنویسید؟

مدت زمان تخمینی ویدیو چقدر است؟ چقدر صدا برای پر کردن نیاز دارید؟

محتوای خود را دقیقاً مانند یک مقاله ترسیم کنید و از کسی بخواهید ابتدا آن را بررسی کند. پس از اینکه طرح کلی خود را نهایی کردید، به توسعه اسکریپت دقیق ادامه دهید.

اگر در مورد طول کلیپ مطمئن نیستید، می توانید از این نکته اساسی تعداد کلمات استفاده کنید:

45 ثانیه - 90-110 کلمه

60 ثانیه - 120-170 کلمه

90 ثانیه - 200-250 کلمه

2 دقیقه - 250-300 کلمه


داستان خود را توسعه دهید

محتوای آموزشی معمولا به دلیل آکادمیک بودن یا سخت بودن جذب مخاطب به عنوان یک داستان تلقی می شود. بنابراین، ایده خوبی است که یک خط داستانی برای محتوای خود ایجاد کنید. دو نوع داستان وجود دارد: یک داستان با شخصیت و بدون شخصیت.

داستان با یک شخصیت شامل سه عمل اساسی است که بیشتر بر بخش صوتی تمرکز دارد: چیدمان و لحن داستان را معرفی می کند، مشکلاتی را که شخصیت ها با آن مواجه می شوند، و وضوح را ارائه می دهد. به عنوان مثال، در مورد کاربرد این نظریه، می توانید از شخصیت مخاطبی که در مرحله اول ساخته اید، یک شخصیت نمادین بسازید. در ادامه مثال ثروت شخصی ما، او می تواند شخصیت اصلی با ویژگی های مناسب باشد. او می تواند مبارزه برای ساختن ثروت را تجربه کند و نیاز دارد که خودش محاسبه کند. به این ترتیب، مخاطبان شما می توانند در سطح شخصی تری ارتباط برقرار کنند و دانش را راحت تر جذب کنند.

داستان بدون شخصیت باید بر تصویرسازی متمرکز باشد: بدون شخصیت، شما ممکن است مجبور شوید زمان و تلاش بیشتری را در بخش بصری سرمایه گذاری کنید. باید روشن باشد که عناصر ویدئو چگونه به نظر می رسند، چگونه حرکت می کنند و تعامل دارند. به عنوان مثال، اگر موضوع ساخت ثروت شخصی در انیمیشن نشان داده شود، می تواند حاوی تعداد زیادی سمبل متحرک و متن باشد. تصاویر نقش غالب را در بیان ایده کل ویدئو ایفا خواهند کرد.

توصیه می شود در حین ساخت داستان خود، عناصر طنز و شخصی سازی را به گفتار اضافه کنید تا آن را انسانی تر و راحت تر تماشا کنید.منبع


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد